About Me

My photo
*GombAk*, *KL*, Malaysia
SaYa Lebih SeNanG Dikenali SebaGai dAus Or Fid0ss

Tuesday, December 29, 2009




AzAm MenGaPai TaHuN BaRu

Terasa cepat masa meninggalkan kita. Samada sedar atau tidak kita sekarang hanya tinggal beberape hari sahaja untuk melangkah ke tahun 2010. Apabila tahun berubah, yang pasti umur juga turut bertambah, dosa pasti juga bertambah =?


Bercerita tentang tahun baru….. pasti yang sinonim dengannya adalah azam. Tahun baru azam baru. Sebelum bercerita tentang azam baru adalah lebih baik kita membuat review tentang azam lama kita. Apakah perkara2 yang telah berjaya kita capai dan apakah pula yang belum mampu dicapai. Mengapa kita berjaya capai dan mengapa kita tak mampu capai?? Semua persoalan itu mampu kita jawab dan kita rungkaikan sendiri.

Kebiasaannya, aku akan senarai semula apa yang tidak dapat aku capai pada tahun lepas. Aku juga akan tulis apa yang menyebabkan aku gagal untuk mencapainya. Dari situ barulah aku sedar betapa banyaknya kesilapan yang telah aku lakukan untuk aku capai apa yang aku impikan.

Untuk tahun ini, ada satu azam lama yang aku bawa ke tahun 2010. Apa dia?? Mendapatkan pekerjaan. Untuk tahun akhir 2009 , aku mensasarkan aku berjaya memperoleh pekerjaan di syarikat besar "TM" aku still tak tahu lagi.. adakah aku berjaya atau pun tidak. Semuanya bergantung pada syarikat itu sendiri. Tahun 2010 nanti aku akan lebih berusaha untuk mengapai azam aku untuk mendapatkan pekerjaa yang tetap( syarikat lain pun xpe..hehe), menaikkan semangat aku untuk lebih fokus pada tahun 2010.

This is the secret to everything - the secret to unlimited happiness, love, health and prosperity.


No comments:

Post a Comment